Warsztaty dla dzieci

programowanie

RoboProject CZYM JEST PROGRAMOWANIE I PO CO SIĘ GO UCZYĆ?

Na świecie jest więcej komputerów i telefonów niż ludzi.
Jak się z nimi porozumiewamy? Za pomocą języków programowania. Programowanie to rozmowa z maszyną, tworzenie dla niej instrukcji. Jak przepis kulinarny, którego efektem jest konkretne danie.

Nie każdy musi zostać programistą/programistką. Ale każdemu przyda się umiejętność logicznego myślenia, kreatywność, odwaga do eksperymentowania i popełniania błędów. Analizowania i rozbijania dużych na małe, które można krok po kroku rozwiązać.
Tego wszystkiego uczy programowanie.

KIM JEST PROGRAMISTA
/PROGRAMISTKA? RoboProject

To osoba cierpliwa, odważna i kreatywna. Rozwiązuje zagadki, nie bojąc się popełniać błędów. Dzieli się swoją wiedzą z innymi i współpracuje z nimi. To twórca, który potrafi za pomocą zaklęć w języku programowania wyczarować gry lub programy i wpleść trochę magii w otaczające nas przedmioty.

RoboProject ALE JA NIE JESTEM PROGRAMISTĄ! JAK ODPOWIEM NA PYTANIE DZIECKA?

Wiedzy na świecie jest zbyt wiele, by jakikolwiek nauczyciel znał odpowiedź na każde pytanie. A w programowaniu rzadko kiedy jest tylko jedno właściwe rozwiązanie problemu.

Współczesne narzędzia do uczenia dzieci programowania przypominają klocki i puzzle, które łączymy ze sobą. Dziecko uczy się eksperymentując, doświadczając, mając satysfakcję z samodzielnego odkrywania. Dlatego najważniejszym zadaniem nauczyciela programowania jest zachęcanie dziecka do wspólnego poszukiwania wiedzy, zamiast dostarczania gotowych odpowiedzi. Najskuteczniejszą metodą uczenia się jest też… uczenie innych. Jeśli czegoś nie wiesz, to doskonała okazja, by pozwolić dziecku wytłumaczyć ci jakie rozwiązania odkryło.

“Ale super, mamy wyzwanie! Spróbujemy to stworzyć razem?”
“To dobre pytanie! Masz pomysł jak to zrobić? Może wypróbuj inne klocki?”
“Jestem pod wrażeniem, wytłumaczysz mi jak to działa?”

RoboProject JAK UCZYMY DZIECI?

Odwaga do popełniania błędów- chwalimy za próby i zachęcamy do kolejnych
“Jesteśmy chyba coraz bliżej rozwiązania. Spróbujemy jeszcze raz!”
“Jak to śmiesznie zadziałało! Chcemy, żeby tak zostało, czy szukamy dalej?”

Kreatywność – chwalimy nowe pomysły, pozwalamy działać
“poza scenariuszem”
“To fajny pomysł. Spróbujesz tak zrobić?”
“Brzmi jak wspaniałe wyzwanie, spróbujemy razem to stworzyć?”
“Nie udało nam się, ale jeszcze się kiedyś nauczymy. Masz pomysł na coś prostszego?”

Poszukiwanie wiedzy – zachęcamy do eksperymentowania
“Spróbujmy razem poszukać odpowiednich bloczków, zobaczymy jak zadziałają.”
“To może nam się kiedyś przydać, przetestujemy jak działa?”
“Tego się nie spodziewałam! Dobrze, że spróbowaliśmy. Eksperymentujemy dalej?”

Dzielenie się wiedzą- zachęcamy dzieci do proszenia o pomoc innych dzieci lub wytłumaczenia czegoś
“Wytłumaczysz mi jak to zrobiłaś? Potrafiłabyś tak zrobić jeszcze raz?”
“Pokażesz koleżance/bratu jak to działa?”
“Sprawdźmy jak to zrobili inni!”

Aktualne kursy programowania

28

lutego

kurs: 10-14

miejsce: Centrum Edukacji Technicznej i Zabaw ROBOproject

Programowanie GIER 10-14

Centrum Edukacji Technicznej i Zabaw ROBOproject

ul. Jagiellońska 70 85-027 Bydgoszcz

ŚRODY

17:00-19:00

Cena

16000zł/mc

26

lutego

kurs: 10-14

miejsce: Centrum Edukacji Technicznej i Zabaw ROBOproject

Programowanie GIER

Centrum Edukacji Technicznej i Zabaw ROBOproject

ul. Jagiellońska 70 85-027 Bydgoszcz

PONIEDZIAŁKI

17:00-19:00

Cena

14000zł/mc

Strona wykorzystuje pliki cookies. Czytaj więcej OK